Best Practice
  • Начало
  • Управление и мотивация
  • Креативност и творчество
  • Себеопознаване и усъвършенстване
  • Влияние и въздействие
  • Събития

Best Practice

Banner
  • Начало
  • Управление и мотивация
  • Креативност и творчество
  • Себеопознаване и усъвършенстване
  • Влияние и въздействие
  • Събития
Влияние и въздействие

Галатео на 21-ви век: Как да сме желани в офиса

Автор Явор Арнаудов 29.08.2018
Галатео на 21-ви век: Как да сме желани в офиса

Знаменит през Ренесанса, Джовани дела Каза завещава редица правила и принципи на поведение, които отличават висшата класа от небогоизбраните. Галатео се превръща в норма на поведение за тези, които търсят общественото внимание, а името и влиза в италианския език като термин за изисканост и социален етикет. Някои от тези правила в днешно време звучат странно и дори комично, а други са издържали проверката на вековете, наложени в общественото поведение.

Точно както по времето на написването на Галатео и днес следването на определени правила в бизнеса определя какви сме като мениджъри, служители, партньори, клиенти. Т.е. разделя тези, на които естествено можем да се доверим и другите, в чието поведение липсва нещо важно. Било то и усилието да си наложат да бъдат приятни, подредени, с добър изказ и маниери.

Простите бизнес правила опират до една максима: отнасяйте се с другите така, както искате да се отнасят с вас. Нека за момент разгледаме в няколко кратки статии и без претенции за изчерпателност, какво е онова, което не бихте искали да правите на работното място, за да бъдете харесван и желан колега:

• Не предполагайте, че винаги сте прави:
Mоже да сте, може и да грешите. Истината скоро ще излезе наяве. Най-добре замълчете, за да не изглеждате арогантен/на.

• Не повишавайте тон в офиса:
Всички знаем колко изнервящ може да бъде колегата. Запазете спокойствие, пребройте до 20 преди да отговорите, защото само приятно и премерено поведение може да охлади страстите. А и позицията на омиротворител ще ви прилегне добре.

• Не говорете за гърба на колега: Работата в офиса зависи от добрия екипен дух и взаимното доверие. Загубеното доверие се връща трудно. Пазете репутацията на останалите в офиса, все едно работата ви зависи от това.

• Не се изолирайте от работната среда:
Ясно е, че някои задачи изискват концентрация. Както е ясно и че постоянното странене от социалния диалог на колегите ви ще ви създаде репутацията на човек, който не иска да е част от екипа. Използвайте почивките си за социален разговор с колегите и така ще повишите общия морал в екипа.

• Не носете личния си живот в офиса:
Всички сме хора. И това, което ни се случва извън офиса, вероятно определя настроението ни на работа. Чудесно е да имате теми за социален разговор в офиса, но когато единствената тема сте вие и личния ви живот, бързо ще се превърнете в нежелан събеседник.

бизнес правилаГалатеоофисповедениесоциален етикет
0 коментар
0
Facebook Twitter Google + Pinterest
Явор Арнаудов

Президент на Българска Коучинг Академия, лектор, бизнес коуч, квалифициран и доказан професионалист по стратегически маркетинг и продажби с над двадесет годишен опит в управлението на търговски мрежи и структури в големи международни компании в България и чужбина. НЛП Мастър Практик, Магистър по Икономика и Маркетинг от водещи английски университети. Експерт по Lean Six Sigma с множество следдипломни квалификации в сферата на мениджмънта и продажбите.

предишна
Какво се крие зад мъдреца?
следваща
Акупресура в 21 век

Други публикации

Как със стила си да влияем на другите

13.08.2018

5 начина лидерите да се държат като бунтари

12.12.2018

Златни правила за провеждането на успешното интервю

11.02.2019

За НЛП и продажбите или за НЛП в...

25.10.2018

Силата на добрата реторика

12.04.2018

“Кажи на президента, че ще му върна обаждането”...

06.06.2018

Как да убеждаваме другите

12.04.2018

Подложи своето “Защо” на тест

19.10.2018

Оставете коментар Отказ

Предстоящи събития

  1. Предизвикай себе си с Мая Дачева

    26 февруари | 6:30 pm - 8:00 pm
  2. Предизвикай себе си с Полина Несторова

    4 март | 6:30 pm - 8:00 pm
  3. Галатео на 21-ви век с Явор Арнаудов

    5 март | 6:30 pm - 8:00 pm

Виж всички Събития

Бюлетин

Получавай най-интересното от нашите публикации директно в пощенската си кутия!

Популярни ключови думи

НЛП коучинг аромакоучинг бизнес бягане внимание възможности екипна работа ефективност иглотерапия кето когнитивни меметики комуникация корпоративна култура коучинг лидер лидерство мозък мотивация навици нлп обратна връзка памет постижения постоянство продуктивност промяна работа работно място развитие ресурси служители спорт стратегия стрес убеждаване удовлетворение умения управление успех учене фокус хранене цел цели ценности

Последвайте ни

NLP Bulgaria

Последни публикации

  • За ценностите и работата в екип

    22.02.2019
  • Феноменът на речта и няколко повода да се замислим

    18.02.2019
  • НЛП България на HR Industry 2019

    14.02.2019
  • Златни правила за провеждането на успешното интервю

    11.02.2019
  • Коучингът в спорта

    01.02.2019

Теми

  • Влияние и въздействие (9)
  • Креативност и творчество (6)
  • Себеопознаване и усъвършенстване (39)
  • Управление и мотивация (28)

За Best Pracice

Целта на Добрите практики е да улеснят развиването на полезни умения. Затова споделяме в това пространство полезни теми на интересен език. Публикуваме нови модели, статии, рецензии на книги, информация за предстоящи конференции и събития, видеоматериали и уебинари, свързани със себепознание и усъвършенстване, управление и мотивация, креативност и творчество, влияние и въздействие.

В четирите категории разкриваме най-любопитното от съвременния свят, представен от световноизвестни и български автори, с материали, които разглеждат добрите практики в детайл, за да развиват и подобряват уменията Ви в личен и бизнес план

Популярни публикации

  • 1

    9 грешки на слабия мениджър, които карат добрите служители да напуснат

    21.06.2018
  • 2

    12-годишно проучване на успешни ръководители на компании показва 5-те им най-важни навика

    29.06.2018
  • 3

    Бариерите в спорта и как да ги преодолеем

    23.07.2018

ЗАПИШИ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

Получавай най-интересното от нашите публикации директно в пощенската си кутия!

  • Facebook
  • Youtube

@2018 - Bestpractice.bg. Всички права запазени. Уебсайт и поддръжка от Siocom Web Design


Обратно горе