Търсиш работа? Мисли като търговец!

Търговията е основен начин на поминък откакто свят светува. Защо ли!? Защото там някъде има хора, които имат нужда от точно определен продукт или услуга, които малцина могат да продадат така, че да дадат стойността, която купувачът търси.

Изкуството да си търговец и изкуството да си кандидат за работа не се различават в дълбочина. И двете са фокусирани върху способността да се подържа смислен и взаимнополезен разговор.

И двете обаче имат репутацията на едностранни преговори. Търговците и мениджърите по подбор често са смятани за търсачи на съкровище, което веднъж намерено прибират за себе си. Това не може да бъде по-далеч от истината. Продаването на продукт или услуга и намирането на работа са двустранни процеси, чиято цел е и двете страни да бъдат удовлетворени от взаимодействието си.

Кандидатствайте за работа като търговец

Каквато и цел да сте си поставили – да станете търговски представител, учител, фасилитатор, терапевт и прочее, да се възползвате от знанието за изкуството, наречено продажби, само може да ви даде тласъкът, от който имате нужда, за да създадете въздействаща връзка с бъдещия си работодател. Предлагаме ви няколко начина успешно да използвате начина на мислене на търговеца, докато скицирате следващата си кариерна стъпка:

1. Проучвайте

Казват, че добрият търговец може да продаде сладолед дори на полярна мечка. Истината обаче е, че успешната продажба е следствие от това да знаете от какво има нужда даден човек и да му покажете как вашият продукт или услуга реално ще му помогне. Същото важи и за вас като кандидат, който иска да напасне уменията си с нуждите на компанията.

Ако вашата кандидатура е специфична за дадена компания, то защо е нужно да генерализирате стойността на опита и уменията си? Това е и причината да е нужно да задълбаете в проучването на мисията, културата на потенциалния ви работодател и спецификите на позицията. Това, което искате да разберете е какво компанията търси и дали точно този работодател може да ви предложи това, което вие искате.

2. Развържете мрежата от контакти

Опитните търговци започват процеса на продажби с хора, които вече познават, защото покупката е емоционално зареден опит основан на доверие. Това е причината социално базираните продажби да са толкова ефективни! Купувачите имат възможността да познават и да вярват лицата на организацията.

Въпреки че често процесът по подбор е смятан за рационален и количествен, той е точно толкова емоционален, колкото и търгуването с продукти и услуги. Решения биват вземани на база възприятия за споделени ценности, идеали, хумор и още други личностни качества, за които дори не подозираме. Въпреки изключенията, едно добро практическо правило сочи, че хората биват наемани на емоционална база подкрепена от логически причини.

Може да използвате тази търговска тактика във ваша полза и да се допитате до хора, които познавате. Вашата цел е да прескочите хората, чиито пощи са затрупани с кандидатури от неспящи хора, копнеещи за работа и да се доближите с една стъпка по-напред до тези, които взимат решение. Силата на вашата мрежа може да доведе до нови възможности да се изправите пред правилните хора в организацията и да получите възможността, към която се стремите.

3. Бъдете готови да дадете стойност

Най-добрите търговци не мислят за това какво могат да вземат по време на обаждане, нито мислят за бонуса си в края на месеца, или имиджа си. Вместо това те се фокусират върху нуждите и желанията на човека, който стои от другата страна на линията.

Най-внушителните кандидати на пазара на труда не са тези, които придават блясък на собствения си опит с трислоен пласт гланц. Напротив, това са тези, които задават информирани въпроси относно компанията и нейната дейност, за да разберат от какво има нужда. Тези кандидати анализират специфични проекти и обсъждат как уменията им могат да подпомогнат на стратегията на бъдещия си работодател. Най-добрите сред желаещите да намерят кариерно развитие разбират, че подборът е двустранен процес и е критично важно дадена възможност да бъде подходяща и за двете страни в този процес.

4. Упражнявайте представянето си

Търговците невинаги работят по сценарий. Напротив. Те проучват, планират подхода си и вземат предвид въпросите, които могат да бъдат повдигнати по време на разговора. Това им дава увереност и осведоменост. Предварителна подготовка може да помогне и за вашето блестящо представяне по време на интервю за работа.

Преди интервюто подгответе списък с въпроси, които специалистът по подбор би задал. Интернет пространството е само на няколко клика разстояние, а там знаем, че се крие голям арсенал от примерни въпроси, които биха интересували екипът по наемане на специалисти. Не е задължително да упражнявате точно какво ще отговорите, но е препоръчително да знаете по каква причина искате точно тази работа и защо компанията да иска да ви назначи. Помислете какво прави вашия опит и умения автентични. Голяма част от хората изтъкват едни и същи базисни умения, но кои са тези, които ще ви помогнат да изпъкнете.

Като допълнение на функционалните ви умения, все повече компании се насочват към наличието на меки умения. Това са тези компетенции, които ни позволяват да работим в екип, да си сътрудничим с другите и да комуникираме ефективно на екипно, и не само, ниво. Според проучване на LinkedIn от началото на 2019 год., повече от 90% от допитаните специалисти по подбор смятат, че меките умения са равнопоставени или дори по-важни от функционалните знания на кандидатите за дадена позиция. Използвайте тази статистика при формулирането на представянето си.

И докато планирате следващата си кариерна стъпка, се фокусирайте върху това да разберете как вашите умения и опит могат да помогнат на дадена компания да постигне целите си. Това ще ви помогне да бъдете една стъпка по-напред към подсигуряването на позицията, която искате.

0 коментар
0

Други публикации

Оставете коментар