12-годишно проучване на успешни ръководители на компании показва 5-те им най-важни навика

от Best Practice

Управлението на голяма компания е изненадващо трудна задача. И естествено ръководителите печелят доста добре, както и разполагат с безброй ресурси на разположение, включително други мениджъри и служители.

Но доклад на Харвард Бизнес Ревю (ХБР), като резултат от 12-годишно проучване на Главни изпълнитени директори (ГИД) показва, че всички те страдат в една и съща област: липса на време. ГИД са вътрешното и външно лице на компанията си и, в крайна сметка, са отговорни за всичко, което се случва в организацията. Те трябва да спечелят „акционерите, клиентите, служителите, борда на директорите, медиите, правителството и неправителствените организации, и много други,“ съобщава докладът. Вземайки предвид тези фактори, могат да работят нон-стоп и все още да имат тонове за вършене. Така че, как успяват да управляват дневните си задачи?

Проучването проследява разпределението на времето на 27 ГИД – 2 жени и 25 мъже, в рамките на едно тримесечие за всеки. Компаниите им, основно публични, са със среден годишен оборот от $13.1 милиарда. Изследването разглежда какво ръководителите правят в работата и извън нея, както и възможни области за подобрение. Ето някои от важните заключения, които всеки един може да усвои:

Ценете контака лице в лице

Всички познаваме океанът от имейли. ГИД не са изключени от подобно напрежение. Проучването показва, че имейлите, макар и ефикасни на теория, често не работят и губят време. „ГИД непрекъснато биват копирани в имейли за информация, на които са принудени да отговорят, защото липсата на отговор може да бъде приета за грубост,“ твърдят от ХБР.

Решението за мениджърите, а и за всеки друг, е сравнително просто: Разберете разликата между имейли, които изискват действие и такива, които не. Изпращането на отговори, особено извън работно време, дава грешни сигнали на служителите.

Вместо това, една видео конференция и, още по-добре, комуникация лице в лице, биха свършили много по-добра работа. Това е най-добрият начин „ГИД да упражнят въздействие, да научат какво се случва и да делегират голямо количество задачи, едновременно,“ според доклада. В допънение това дава човешко отношение, което увеличава доверието и екипния дух.

Съставете си ясен план на действие – и информирайте останалите за него

С толкова много задачи на бюрото си, ГИД трябва добре да знаят кои са приоритетите им. „Нашето проучване показва, че ръководителите е необходимо да имат точен план и че повечето от тях всъщност го имат. Без такъв, ограниченото им време ще бъде ограбено от различни задачи,“ което ще попречи важните такива да бъдат свършени.

Планът може да бъде най-прост списък със задачи или доста по-подробна рамка от цели за по-дълъг период от време. Изследваните ГИД прекарват 43% от времето си върху задачи, включени в плана им и се чувстват по-добре, когато отделят време на такива задачи. Важно е и плановете да се актуализират своевременно, за да са в крак с общата мисия на компанията, както и да бъдат комуникирани с членовете на борда и останалия мениджмънт, така че всички да работят в една посока.

Вярвайте и разчитайте на хората директно под вас

Човек на върха на корпоративната пирамида е толкова добър, колкото са преките му подчинени. Тези под ГИД „отговарят за всички ключови елементи на бизнеса и дават възможност на ръководителя да управлява,“ според доклада. „Лидерският екип, работещ заедно, е спойката, която помага на ГИД да обедини компанията и да постига резултати.“ Проучването показва, че 46% от времето на ръководителите е прекарано с един или повече преки подчинени и лидерите са склонни да отделят много повече време на тези служители, на които имат най-голямо доверие.

От друга страна, слабости в прекия ви екип могат да доведат до значителни проблеми. „Основното съжаление на ГИД е непоставянето на достатъчно високи стандарти при избора на преки подчинени,“ според изследователите. Лидерите трябва да са в постоянна връзка с различните отдели, за да движат компанията. Работата в изолация е сигурна рецепта за провал.

Правете кратки и ефективни срещи

Много от нас желаят да избегнат присъствието на срещи в корпоративния свят. Но за ГИД, отговорен за всичко, обсъждането на казуси в групова среда е от изключителна важност за достигане на решения и изготвяне на стратегии. Според проучването, лидерите прекарват изумителните 72% от работното си време в срещи.

Което не означава, че тези срещи винаги са ефективни. Някои от тях продължават твърде дълго без причина, просто по навик. „ГИД трябва непрекъснато да преценяват кои срещи наистина са необходими и кои могат да бъдат делегирани, и да се откажат от онези, към които са привикнали в предишните си роли“, казват от ХБР. Лидерите също трябва да се стремят да намаляват продължителността на срещите, в търсене на по-голяма ефективност. Много от тях могат да бъдат орязани и наполовина, оставяйки време за други важни дела.

Разграничете работата от личния живот

Работата на ГИД е всепоглъщаща. Те работят постоянно и винаги има нужда да свършат още нещо. Лидерите, участвали в проучването, работят средно по 9.7 часа през седмицата, 3.9 часа събота и неделя и 2.4 часа дневно, по време на отпуск. Което сумарно прави 62.5 часа седмично. „Работата на ГИД е безпощадна,“ отбелязват от ХБР. Той или тя трябва да прекарват време с всеки, с интерес към компанията, което често не може да бъде делегирано.

За да се справят с пресата на времето, ГИД не бива да препълват дневната си програма, колкото и да е изкушаващо. „Ръководителите трябва да поставят ограничения, така че да запазят здравето си, както и взаимоотношенията си с приятелите и семейството,“ спред ХБР. Лидерите от проучването средно спят по 6.9 часа на нощ. Много от тях тренират редовно, като прекарват средно дневно по 45 минути във фитнеса. „За да издържат на ритъма на работа, ГИД трябва да тренират, точно както и професионалните атлети.“ А трябва и да прекарват време със семействата си, както и да поддържат хобитата си. Всички тези неща подпомагат физическото и психическо здраве, необходими за професионалните предизвикателства. Без тях лидерът не може да бъде напълно продуктивен.

Автор: Пол Шрод

Редактор: от Явор Арнаудов

0 коментар
4

Други публикации

Оставете коментар