9 грешки на слабия мениджър, които карат добрите служители да напуснат

от Best Practice

Невероятно е колко често чуваме мениджъри да се оплакват, че най-добрите им служители напускат. А наистина има за какво да се оплакват – заместването на ключов служител е скъпо и опасно за бизнеса. И най-често намират какви ли не мишени на обвиненията си, като пропускат най-важното: хората не напускат работа, напускат мениджъра си. Тъжният извод е, че това може да бъде лесно предотвратено. Това, което е необходимо, е нова перспектива и малко повече усилие от страна на мениджмънта.

Организациите знаят колко важно е да разполагат с мотивирани, ангажирани служители, но болшинството от тях пропускат да дадат тази отговорност на мениджърите си. Проучване на Калифорнийския университет показва, че мотивираните служители са 31% по-продуктивни, постигат 37% по-високи продажби и са три пъти по-креативни от демотивираните. Както и че вероятността да напуснат е 87% по-ниска.

В допълнение Галъп твърди, че 70% от мотивацията на служителя зависи от неговия мениджър. Така че нека разгледаме някои грешките на мениджрърите, които изстрелват добрите служители през вратата.

Товарят ги с твърде много работа

Нищо не прегаря добрият служител повече от твърде многото задачи. А е толкова изкушаващо за мениджъра да даде задачата на този, който ще я изпълни добре. Претоварването на добрите служители е объркващо – кара ги да се чувстват наказани за доброто изпълнение. Както е и контрапродуктивно. Изследване на Станфорд показва, че продуктивността на час спада рязко, когато работната седмица надвиши 50 часа и още повече при над 55 часова. Ако трябва да увеличите ангажиментите на талантливите си служители, по-добре да увеличите и статуса им. Талантливите служители ще поемат повече работа, но няма да останат, ако задълженията им ги задушават. Ако просто увеличите ангажиментите, без да промените нищо друго, просто защото са талантливи, те ще потърсят работата, която им предлага онова, което заслужават.

Не разпознават резултата и не възнаграждават доброто представяне

Лесно е да пропуснеш силата на потупването по рамото, особено що се касае до топ изпълнителите, които по принцип са мотивирани. А всеки харесва похвали и това важи още повече за онези, които се раздават. Мениджърите трябва да комуникират със служителите си, за да разберат какво ги кара да се чувстват добре (за някои е повишение, за други – публична похвала) и да ги възнагради за добре свършената работа.

Пропускат да развиват уменията на хората

Когато попитате мениджър за причините за липса на внимание спрямо служителите, обикновено ще се извини, използвайки думи като „доверие“, „автономност“ и „овластяване“. Това е пълна глупост. Добрите мениджъри управляват, без значение колко талантливи са служителите. Те внимават и постоянно дават и стимулират обратната връзка. Мениджмънта може и да има начало, но определено няма край. Когато сте възнаградени с талантливи служители, от вас зависи да намерите области, в които могат да развиват уменията си. Най-талантливите търсят обратна връзка – много повече от по-неталантливите – и е ваша работа да я давате. Ако пропуснете, и най-добрите ви кадри ще се отегчат.

Не се интересуват от служителите си

Повече от половината служители, които напускат работа, го правят заради взаимоотношенията си с шефа. Умните компании учат мениджмънта си да търси баланс между професионализъм и човещина. Това са шефовете, които празнуват успехите на служителите и съчувстват на онези, изпаднали в трудност. Мениджърите, които не успяват наистина да се грижат, постоянно губят ценни кадри. Невъзможно е да работите с някого осем и повече часа на ден, който не се интересува от нищо друго освен от продуктивността ви.

Не ценят мнението им

Обещанията към служителите ви поставя на ръба между това да ги ощастливите или да видите гърба им през вратата. Когато спазвате обещанията, растете в очите на хората си, защото доказвате, че може да ви се вярва (важно качество за един мениджър). Но когато нарушите обещание, се представяте като неуважаващ и незагрижен. В крайна сметка, ако шефът не спазва обещанията си, защо трябва всички други да го правят?

Назначават и развиват грешните хора

Добрите и работливи служители искат да работят с подобни на тях професионалисти. Когато мениджърите не вършат работата си по подбор на подходящи кадри, това се превръща в огромен демотиватор за останалите. Развиването на грешните хора е още по-страшно. Когато се скъсваш от работа и повишението те подмине, за сметка на някой, койото определяш като подмазвач, това е страхотно огорчение. И основна причина за напускане.

Не оставят хората да преследват страстта си

Талантливите служители са страстни. Възможностите да преследват страстта си увеличава продуктивността им и удоволствието от работата. Но много мениджъри предпочитат да работят в кутийка. Тези мениджъри се страхуват, че продуктивността ще спадне, ако оставят хората си да разширят фокуса си и да преследват страстта си. Но този страх е грешен. Изследвания показват, че хората, увлечени от страст, изпадат в еуфорично състояние, което е с пъти по продуктивно от стандартното.

Не успяват да предизвикат креативност

Най-талантливите служители търсят да подобряват всичко, до което се докосват. Ако отнемете способността им да променят и развиват нещата, защото се чувствате добре в статуквото, това ги кара да мразят работата си. Потискането на страстта към създаване ограничава не само тях, ограничава и вас.

Не стимулират интелекта на служителите

Най-добрите мениджъри стимулират хората си да постигат резултати, които често изглеждат невъзможни. Вместо да поставят досадни, ограничаващи цели, те поставят високи такива, които изкарват служителите извън зоната на комфорт. След което им помагат да ги постигнат. Когато интелигентните хора са принудени да правят лесни и скучни неща, вероятно ще потърсят работа, която предизвиква интелекта им.

В заключение

Ако искате най-добрите ви служители да останат до вас, помислете внимателно как се отнасяте с тях. И въпреки че талантите във фирмата ви могат да понесат много, те не са лишени от опции за работа другаде. Трябва да ги накарате да искат да работят за вас!

Автор: д-р Травис Брадбъри

Превод: Явор Арнаудов

0 коментар
4

Други публикации

Оставете коментар